UPRAVO ČITATE

Mirnes Sokolović: Nadrealistički integracionizam &...

Mirnes Sokolović: Nadrealistički integracionizam – šta je to?

(Kratko uputstvo za upotrebu)

Nadrealistički integracionizam kao da ne vjeruje ni u što, jer dolazi nakon svega. U doba kad mainstream vizualne umjetnosti pjene nad naopako nasađenim društvom, kao da žele ispraviti čitav svijet, Nad-Int koristi prigodu da ubije vrijeme i malo se poigra najčešćim sloganima, općim mjestima, žargonom, doskočicama, zagonetkama, aktualijama, refrenima šlagera, poslovicama, narodnim dosjetkama, stavljajući ih na podlogu sasvim neprikladnih fotografija, najčešće portreta, koji u kratkom spoju s tekstom sijevnu humorom ili apsurdom.

To što Nad-Int nije zainteresovan za društveni angažman i što ni s kim ne dijeli vrijednosti nimalo ne znači da nije raspoložen da iskoristi aktualije, dubeći na glavi, čudnim spojem teksta i fotografije poručujući da ne želi zauzimati stranu, osim okrenuti sve naglavačke. Autori stranice Almir Kljuno i Zerina Nezić najprisutnijim situacijama ili aktualnostima (poznatim većini) pristupaju s jednim nemarom, ne brinući za pravo značenje, dajući prilog da nonšalans i nadrealistička alogija nađu sretnu realizaciju u spoju vlastite lapidarnosti i (ne)kongruentnosti sa fotografijom.

Manir Nad-Inta skriva se, dakle, u preregistraciji: uzeti jednu situaciju, jedan citat stvarnosti i minimalno intervenirati stavljajući ga u sasvim drugi kontekst. Po neobičnosti te preregistracije, prema njenoj začudnosti, mjeri se i uspjelost date naljepnice. Uzeti Frojda, provučenog kroz instagramske filtere, dok ne dobije njušku i uši, i sažeti kvintesenciju njegova djela u parafrazu jedne reklame: To nisam ja to je moja trauma – u tome se skriva poetika Nad-Inta i njegov glavni efekt.

Nad-Int zainteresovan je za glumce, pisce, filozofe, fudbalere, pop pjevače, selektore, reditelje, političare, za ljude u žiži interesovanja, koristeći svaku priliku da te općepoznate persone i situacije u kojima se nalaze pogrešno protumači, sve dok ne obmane javnost i doda svoj prilog općem haosu riječi-slika, kao da želi učiniti stvari još nejasnijim.

Ne propuštajući prigode da općim mjestima prožonglira, s glavom koja ide lijevo-desno, administritatorima stranice Nadrealistički integracionizmu ne samo da se fućka za prava značenja i stavove tih stvarnih ljudi (da o kritičkom i emancipacijskom potencijalu njihova djela i ne govorimo), nego se ne trude mnogo kristalisati ni sopstveni stav. Pri tom, to ne znači da autori brižljivo ne gaje jednu anarhističnu senzibilnost, tako da se ne bi dobro proveo nijedan autoritarizam i ukidač slobode, ako administritatori nekad spadnu na to da se bave tim trivijalijama, kao što je imanje političkog stava.

Nad-Intu uspjelo je izvrnuti naglavačke i tradiciju na koju se poziva. Dok je nadrealizam vremenom napuštao (dadaistički) nemar i prelazio sav u politički stav, Nad-Int koristi svaku priliku – uostalom kao i SIC! – (ne samo da se dobro poigra) nego i da podstakne nezasitnost vladajućeg sistema, pojača sveopštu kakofoniju i ponovo osvoji nepregledne horizonte nonšalansa.


Mirnes Sokolović

Rođen 1986., diplomirao književnost. Objavljivao prozu, satiru, eseje i kritike u Sicu, Beotnu, E-novinama. Objavio roman Rastrojstvo (Edicija Sic, 2013.)