Igrom do titule
1. Ko želi biti književni kritičar
Zaokruži tačan odgovor:
1. Prof. dr. Enes Duraković u tekstu Pjesnik ekstaze i apoteoze života piše da se erotska žudnja za oplodnjom i nezatomljiva snaga što kola u krvotoku zemlje pojavljuje kao vid:
a) vulkana
b) gejzira
c) vitalističkog panerotizma
d) zemljotresa
-„Erotska žudnja za oplodnjom (sic!) (u Skenderovoj Ševi, op.aut.) i ova nezatomljiva snaga što kola u krvotoku zemlje pojavljuje se ne samo kao odjek Spinozinog učenja, nego i kao vid vitalističkog panerotizma (sic!), intenzivno strasnog viđenja svijeta u vizijama sveopće plotske žudnje.“
2. Prof. dr. Enes Duraković u tekstu Bošnjačka pripovijetka XX. vijeka piše da Hamza Humo panteističkim misticizmom:
a) elektrizira troposferu
b) erotizira atmosferu
c) orijentalizira stratosferu
d) favorizira mezosferu
-„Ali, Hamza Humo je pripovjedač čiji se panteistički misticizam (sic!) uobličavao impresionističkim postupkom eterizacije čulno-materijalne slike hercegovačkog pejzaža, čime on erotizira atmosferu (sic!).“
3. Prof. dr. Enes Duraković u tekstu Bošnjačka pripovijetka XX. vijeka piše da u prozama Skendera Kulenovića i Alije Nametka, Huseina Muradbegovića i Hamida Dizdara, ali i Meše Selimovića i Ćamila Sijarića, Muhameda Kondžića ili Derviša Sušića susrećemo:
a) pisca
b) japansku delegaciju
c) poznanicu
d) silinu panerotskog senzibiliteta
-„Istu ovu silinu panerotskog senzibiliteta (sic!) susrećemo i u prozama Skendera Kulenovića i Alije Nametka, Huseina Muradbegovića i Hamida Dizdara, ali i Meše Selimovića i Ćamila Sijarića, Muhameda Kondžića ili Derviša Sušića.“
4. Prof. dr. Enes Duraković u tekstu Bosanskohercegovačka poezija XX. vijeka da se čistota duhovnoga stava mistične inspiracije u trenu preobražava u senzualnošću natopljenu sliku:
a) mokrog mistika
b) panerotske opsesije
c) čistog duhovnika
d) panevropske opresije
-„U stihovima Zilhada Ključanina “čistota duhovnoga stava” mistične inspiracije (sic!) u trenu se preobražava u senzualnošću natopljenu sliku panerotske opsesije (sic!)…“
5. Prof. dr. Enes Duraković u tekstu Govor i šutnja tajanstva piše da pjesnički doživljaj ljubavi u poemi Plivačica Mehmedalije Dizdara nosi sve oznake:
a) vitalističkog panerotizma
b) imperijalističkog panhegemonizma
c) imažinističkog neosentimentalizma
d) orijentalističkog evropocentrizma
-„Dizdarev pjesnički doživljaj ljubavi u poemi Plivačica nosi sve oznake vitalističkog panerotizma (sic!), intenzivno strasnog viđenja svijeta u vizijama sveopće plotske žudnje (sic!).“
2. Najslabiji teoretičar
Voditelj: Dobro veče. Ovdje su četiri pretendenta – Laka(n), Fuad (Fuko), Rizah i Gatara – na titulu najboljeg teoretičara. Samo će jedan od njih večeras otići s tom titulom, ostali će ostati bez ičega nakon što iz kruga u krug budu proglašeni najslabijim teoretičarom.
Voditelj: Molim vas da se za početak predstavite!
Laka: Mene zovu Laka, dolazim iz okoline Sarajeva i po zanimanju sam poljoprivrednik.
De Riza: Mene zovu Rizo, po zanimanju sam vulkanizer, i dolazim tačno iz Sarajeva.
Fuko: Ja sam Fuad, zovu me Fuko i dolazim iz Sarajeva.
Gatara: Ja sam Gatarić, zovu me Gatara, po zanimanju sam novinar i dolazim iz Sarajeva.
Voditelj: Prvo pitanje za nivo dnevnopolitičkog komentatora, vrijeme sad.
Voditelj: U politici identiteta – prema čemu je etički obavezna otvorenost?
Laka: Prema dragome!
Voditelj: Netačno! Prema Drugome.
Voditelj: Kako se radikalno razračunati sa metapripovijestima?
De Riza: Panvitalističkim erotizmom.
Voditelj: Disidentskim decentriranjem.
Voditelj: Odakle je iznikla bh. kultura, u čemu je upisan usud jedne duboko nesretne zemlje?
Fuko: Iz saksije!
Voditelj: Iz grobova.
Voditelj: Ko je uspio izvršiti (etno)okupaciju svake etničke zajednice u BiH?
Gatara: Etnotrauma
Voditelj: Točno.
Voditelj: Ako je sevdah crven kao krv, kakav je onda dert?
Laka: Žut kao mokraća!
Voditelj: Crn kao žuč!
Voditelj: Kako decentrirati kanon?
De Riza: Kvalitetnom balansirkom!
Voditelj: Dekonstrukcijom etnovječnika.
Voditelj: Interkulturni model se postavlja centrifugom ili ispiranjem?
Fuko: Centrifugom!
Voditelj: Nijednim!
Voditelj: U šta etnogramzivost pretvara ratne zločince?
Gatara: U etnoheroje.
Voditelj: Točno.
Voditelj: Kao i svaki čovjek, kao i svaka zemlja, Bosna je zagonetka ili odgonetka?
Laka: Odgonetka.
Voditelj: Zagonetka. Hercegovina je odgonetka!
Voditelj: Kako centri moći kontrolišu društvenu scenu?
De Riza: Intravenozno!
Voditelj: Kapilarno!
Voditelj: Kako autorefencijalni iskazi spajaju čipkaste uzorke manirističkog retoričkog umijeća?
Fuko: Mehkim prstima!
Voditelj: Prošivnim bodom!
Voditelj: Čime je tranzicijska nada odaslana u etnoonostranost?
Gatara: Etnoreligijom!
Voditelj: Točno!
Voditelj: Šta je sadržano u najdubljim slojevima bosanske kulture?
Laka: Naftna rezerva!
Voditelj: Melankolični potencijal!
Voditelj: Ša radi žensko stajalište ratnom diskursu?
De Riza: Uništava ga.
Voditelj: Rasredištava ga.
Voditelj: Kakvi su likovi u bh. interliterarnoj zajednici?
Fuko: Jednostanični.
Voditelj: Granični!
Voditelj: Šta žele postati današnji etnopisci?
Gatara: Etnovječnici!
Voditelj: Točno!
Voditelj: Kako dekonstruirati epsku patrijarhalnu kulturu?
Laka: Majzlom!
Voditelj: Feminističkim diskursom!
Voditelj: Da biste ušli u Bosnu na prava vrata, na vrata povijesti i kulture, ključne riječi morate proprati u…?
De Riza: Dvije vode!
Voditelj: Tri vode!
Voditelj: Šta trauma proizvodi u bh. društvu – religizaciju politike ili politizaciju religije?
Fuko: Ovo prvo!
Voditelj: Oboje!
Voditelj: Gdje su u BiH uspostavljene tri odvojene interpretativne strategije?
Gatara: U etnonauci!
Voditelj: Točno!
KRAJ PRVOG KRUGA!
Voditelj: Kako sam se prevario: gledajući vas mislio sam da će biti tu makar jedan teoretik. Nakon prvog kruga već ste mogli steći simbolički kapital, ali teoretičara ni na pomolu: od titule dnevnopolitičkog komentatora koja je u ovom krugu bila dostupna, ostali ste tek isfrustrirani autošovinisti.
Gospodo, ko uopšte nije talentovan? Ko uopšte nije čitao poststrukturaliste? Ko je od hibrida mislio da je vrsta krompira? Ko je lakanovski shvaćenu označiteljsku bateriju htio staviti u vokmen? Ko se na pomen fukoovski shvaćenog mrmorenja počeo osvrtati na šaptača? Čije maslo nije za ramazana? Ko li će haznu napuniti? Ko kosi a ko vodu nosi nakon ovog kruga?
Izbacite najslabijeg teoretičara!
Dok takmičari pišu:
GLAS IZ OFFA: U ovom krugu, najjači teoretičar je Gatara: jedini je na sva pitanja točno odgovorio; najslabiji teoretičar je De Rizah: na sva je pitanja netočno odgovorio!
Laka, Fuko, De Rizah izbacuju Gataru; Gatara izbacuje De Rizaha.
Voditelj: Je li to neka zavjera protiv poststrukturalizma? Imate li nešto to protiv interkulturalista? Je li to ne volite Gataru jer zna postmodernističko znanje?
Gatara mora otići, kratko negoduje, komentariše da im je krivo što je on jedini čitao bh. poststrukturaliste i interkulturaliste, a potom odlazi.
DRUGI KRUG
U drugi krug izlazite bez ikakvih titula. Deset je sekundi manje. Jedan potencijalni teoretičar je manje.
Krenimo s najslabijim teoretičarem.
Voditelj: Prvo pitanje za titulu kulturnopolitičkog analitičara, vrijeme sad.
Voditelj: Šta vodi pripovjedačka Bosna u interliterarnoj bh. zajednici?
Laka: Junicu.
Voditelj: Interkulturni dijalog!
Voditelj: Kako decentrirati nacionalni kanon?
De Riza: Montiračem!
Voditelj: Alternativnim kanonima.
Voditelj: Kako dekonstruirati velike metanarative?
Fuko: Interkulturalnošću.
Voditelj: Točno!
Voditelj: Biti Bosanac znači moći biti i…
Laka: Prikazan u 3D tehnici.
Voditelj: Višedimenzionalan.
Voditelj: Kako dekonstruirati centre moći?
De Riza: Konceptom macole i klinova.
Voditelj: Arhivarskim konceptom.
Voditelj: Kako dekonstruirati velike metanarative?
Fuko: Nomadizmom.
Voditelj: Točno!
Voditelj: Šta se autokolonizira u povijesti bh. književnosti?
Laka: Sandžak.
Voditelj: Kulturni identitet.
Voditelj: Kako decentrirati književnu strukturu?
De Riza: Kompresorom.
(nezadovoljno odmahuje rukama, kao da mu ništa nije jasno, ništa od vulkanizerskog alata se ne može upotrijebiti u decentriranju.)
Voditelj: Dekonstrukcijom centara moći.
Voditelj: Kako dekonstruirati velike metanarative?
Fuko: Dijalogom.
Voditelj: Točno!
Voditelj: Kako kastrirati Simboličko?
Laka: Metalnim.
Voditelj: Realnim.
Voditelj: Kako demonizirati Drugog?
De Riza: Sihirima.
Voditelj: Stereotipima.
Voditelj krene čitati naredno pitanje, ali vrijeme istekne.
KRAJ JE DRUGOG KRUGA!
Voditelj: Vrijeme je isteklo. Vidim da ste u ovom krugu mućnuli glavom. Od moguće titule kulturnopolitičkog analitičara niste osvojili ništa – i dalje ste samo autošovinisti.
Gospodo, ko će postati teoretičar za stotinu godina? Ko je vidjevši prezime Barthesa mislio da je u pitanju golman francuske reprezentacije? Ko je htio nešto umetnuti u bartovski shvaćen erotski otvor? Ko je na pomen derridijanskog zijeva počeo tražiti jastuk? Ko neće majci na pravi put izići? Kome li će vile sanak moriti? Kome li će svijeća dogorjeti? Kome će opanci, a kom’ obojci? Ko će otići kući bez titule najjačeg teoretičara?
Izbacite najslabijeg teoretičara.
Dok takmičari pišu:
GLAS IZ OFFA: U ovom krugu, najjači teoretičar je Fuko: jedini je na sva pitanja točno odgovorio; najslabiji teoretičar je De Rizah: na sva je pitanja netočno odgovorio! Kakve su njegove šanse da preživi ovo najvažnije glasovanje?
Laka i De Rizah IZBACUJU Fuku; Fuko izbacuje De Rizaha.
Voditelj: Zašto izbacujete Fuku, jedini je ponudio sve tačne odgovore? Je li to nešto imate protiv interkulturalizma i nomadizma? Je li to neka esencijalistička zavjera?
Fuko (glasno): Ja sam jedini čitao posljednja dva temata Sarajevskih svesaka, i oni mi zavide na tom znanju (uz viku napušta kviz).
FINALE
Voditelj: Ovo je finale. Do sada se mogli postati kulturnopolitički analitičari, ali ste još uvijek ništa. Ostali ste samo vas dvojica.
Samo će jedan od vas dvojice titulu teoretičara ponijeti ispod imena nakon ovog kviza. Sada će te igrati jedan protiv drugog. Svakom ću naizmjence postaviti pitanja, i pobjeđuje onaj ko tačno odgovori. Pošto dosad ništa niste znali. Tako dok ne dobijemo pobjednika.
Laka i Rizo, za titulu najjačeg teoretičara, zaigrajmo najslabijeg teoretičara!
Voditelj: Laka, ako je dert ranjeni vuk, šta je sevdah?
Laka: Puška koja puca.
Voditelj: Cvijet koji vene.
Voditelj: Rizo, šta se događa sa identitetom u Dervišu i smrti?
De Riza: Identitet se čopa.
Voditelj: Identitet se mrvi.
Voditelj: Laka, gdje je centar moći?
Laka: Na staklenom krovu predsjedništva!
Voditelj: U mreži represivnih strategija.
Voditelj: Rizo, u kakvoj su vezi bh. roman i autor početkom devedesetih?
De Riza: Vjenčanoj.
Voditelj: Smrtnoj.
Voditelj: Da li je Bosna nutarnja ili iznutarnja zemlja?
Laka: Iznutarnja.
Voditelj: Nijedna, nego unutarnja, hahaha.
Voditelj: Sa svim svojim otkrivenim licima i tajnim naslagama, svojim lijepim i mračnim čudima, Bosna je nešto više i teže…
De Riza: Givikt!
Voditelj: Labirint.
Voditelj: Prema Lacanu, da li je Drugi privlačan ili odbojan?
Laka: Privlačan.
Voditelj: Odbojan ali ustvari privlačan, haha.
Voditelj: Kako centrirati književnu strukturu?
De Riza: Lijevim volejom.
Voditelj: Nacionalnim mitom.
Voditelj: Šta treba uraditi da bi se dekonstruirao patrijahalni kod?
Laka: Generalku.
Voditelj: Sagledati rodne odnose
Voditelj: Koji koncept prof. Enes Duraković detektira u svojoj elaboraciji interliterarne bh. zajednice?
De Riza (raduje se, zna odgovor): Panerotskog vitalizma.
Voditelj: Točno.
Voditelj (nevoljko): Rizo, sad ste Vi najjači teoretičar. Laka, ti odlaziš bez ičega.
Doviđenja!